Dum. oct. 17th, 2021

Un nou studiu israelian arată că vaccinul Pfizer poate provoca o boală autoimună, care determină formarea de cheaguri de sânge în diferite organe din corp,scrie  Capital.ro.

Vaccinul anti-coronavirus de la Pfizer prezintă riscul crescut de a dezvolta purpură trombotică trombocitopenică (TTP), o afecțiune rară a sângelui, au declarat cercetătorii israelieni, potrivit JerusalemPost,

TTP este o boală autoimună care determină formarea cheagurilor de sânge în diferite organe ale corpului. Potrivit Institutului Național de Sănătate, aceste cheaguri pot limita sau bloca fluxul de sânge bogat în oxigen către organele-cheie precum creierul, rinichii și inima, provocând probleme grave de sănătate.

Cercetătorii de la Institutul de hematologie al Centrului Medical Shamir au declarat că au fost alertați asupra problemei după ce au constatat o creștere bruscă a TTP în Israel. Patru cazuri au fost detectate într-o lună, comparativ cu două sau trei cazuri pe an.

Echipa susține că a găsit o „legătură cronologică” între vaccinarea pacientului și debutul simptomelor bolii. Este vorba atât de pacienți noi, cât și de pacienți a căror boală a apărut după o perioadă lungă de remisie.

Drept urmare, echipa medicală, condusă de dr. Maya Koren-Michowitz, șefa laboratorului de hematologie, a recomandat persoanelor care au suferit TTP să fie vaccinate doar cu permisiunea specială a medicului. Iar dacă au dezvoltat TTP după ce au fost vaccinate, să fie evaluate și urmărite clinic.

„Medicii și pacienții trebuie să fie atenți la simptomele clinice: oboseală slăbită, tulburări neurologice, hemoragii și dureri toracice”, a transmis echipa de cercetare într-un comunicat.

De asemenea, „persoanele sănătoase” care sunt vaccinate trebuie să fie vigilente și să solicite imediat asistență medicală dacă apar simptome de purpură trombotică trombocitopenică. Diagnosticul precoce și tratamentele moderne au crescut rata de supraviețuire a pacienților cu TTP, de la 10% în trecut, la 80% în prezent.