mar. oct. 26th, 2021

Un prezentator de radio al BBC a murit ca urmare a complicațiilor suferite în urma vaccinării cu serul anti-Covid produs de AstraZeneca, concluzionează medicul legist.

Lisa Shaw, angajată a stației BBC Radio Newcastle, a murit la spitalul Royal Victoria în luna mai, la aproximativ trei săptămâni după prima doză a vaccinului dezvoltat de Universitatea Oxford în colaborare cu AstraZeneca.

Lisa Shaw, în vârstă de 44 de ani, a fost internată cu dureri de cap, iar medicii au descoperit că suferise o hemoragie cerebrală.

„Lisa a murit din cauza complicațiilor apărute în urma vaccinării cu AstraZeneca”, spune Karen Dilks, medical legist principal din Newcastle.

Shaw a început să se plângă de dureri de cap la câteva zile după vaccinare. A ajuns la un spital din Durham, unde medicii au descoperit că a dezvoltat cheaguri de sânge.

Un prezentator de radio al BBC a murit ca urmare a complicațiilor suferite în urma vaccinării cu serul anti-Covid produs de AstraZeneca, concluzionează medicul legist. Lisa Shaw, angajată a stației BBC Radio Newcastle, a murit la spitalul Royal Victoria în luna mai, la aproximativ trei săptămâni după prima doză a vaccinului dezvoltat de Universitatea Oxford în colaborare cu AstraZeneca.

Shaw, în vârstă de 44 de ani, a fost internată cu dureri de cap, iar medicii au descoperit că suferise o hemoragie cerebrală.

A fost transferată apoi la infirmeria Victoria Royal, unde a primit o serie de tratamente, dar, în ciuda eforturilor, a murit pe 21 mai.

Tuomo Polvikoski, patolog, i-a spus medicului legist că Shaw era în formă și sănătoasă înainte de a primi vaccinul. El afirmă că dovezile clinice „susțin cu tărie ideea că problema de coagulare a sângelui la nivelul creierului a fost, într-adevăr, indusă de vaccin”.

„Pe baza informațiilor clinice disponibile, pare a fi cea mai probabilă explicație”, spune el.

Moartea lui Shaw a avut loc la câteva săptămâni după ce grupul consultativ din Marea Britanie a restricționat utilizarea vaccinului Oxford/AstraZeneca pentru persoanele de peste 40 de ani, după ce au fost raportate mai multe cazuri de apariție a cheagurilor de sânge după vaccinare. O serie de alte țări au impus restricții similare sau au suspendat în totalitate utilizarea vaccinului.

Shaw a primit prima doză a vaccinului pe 29 aprilie 2021. Ulterior a dezvoltat o tromboză indusă de vaccin și trombocitopenie – o complicație rară și agresivă asociată cu vaccinul AstraZeneca, care a fost cauza principală a deceselor.

Potrivit autorității medicale britanice, au fost raportate 332 de cazuri și 58 de decese după administrarea a 35 de milioane de doze ale vaccinului AstraZeneca în Marea Britanie,relatează  BBC.