vin. iul. 1st, 2022

Guvernul a adoptat,miercuri, 18 mai, o Ordonanță de Urgență(OUG) prin care toate firmele de curierat vor trebui să raporteze lunar la ANAF informații cu toate datele românilor care au făcut cumpărături online și plătesc ramburs(n.r. la primirea coletului).

Cu alte cuvinte, ANAF va primi lista tuturor celor care comandă online diverse lucruri, chiar dacă nu fac obiectul vreunei investigații fiscale, al vreunui control în acest sens.

Sub pretextul că nu îi poate controla pe toți operatorii economici din online, ANAF va cere datele  firmelor de curierat, în care vor fi informații cu privire la comenzile cu plata ramburs, atât despre vânzător, cât și despre cumpărător.

Astfel, furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilității secretului corespondenței, să furnizeze lunar, organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca și particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate, se arată în OUG adoptată de guvernul Ciucă, scrie r3media.ro

Guvernul României nu a văzut niciun impediment în adoptarea acestei Ordonanțe de Urgență.

Dacă scopul acestei OUG era doar controlul asupra agenților economici, ANAF putea solicita de la firmele de curierat doar lista comenzile, fără datele expeditorului(destinatorului), având în vedere că nu fac obiectul vreunui control.

Informațiile despre toți românii care cumpără online sunt stocate la firmele de curierat pentru o perioadă de cinci ani.